• سرفصل اخبار
    • پربازدیدترین اخبار
    • تازه ترین پیامها و اطلاعیه ها
    • برگزاری همایش مدیریت پیگیری و وصول مطالبات بانک ایران زمین

      برگزاری همایش مدیریت پیگیری و وصول مطالبات بانک ایران زمین

      برگزاری همایش مدیریت پیگیری و وصول مطالبات بانک ایران زمین

      همایش مدیریت پیگیری و وصول مطالبات با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، با هدف تبیین راهبردها و راهکارهای عملی و بررسی آئین نامه وصول مطالبات، در سالن همایش‌های ستاد مرکزی برگزار شد.


      به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین؛ سید محسن هاشمی مدیر عامل سخنان خود را با تشریح وضعیت بانک و ضرورت شناخت بیشتر همکاران از نقاط قوت و ضعف آن شروع و به روز بودن اطلاعات همکاران از وضعیت اقتصادی کشور و بانک را عاملی موثر در روند رو به رشد بانک دانست.
      هاشمی در خصوص جذب منابع گران قیمت از سوی بانکها عنوان کرد: قبلاً مسابقه‌ای برای جذب منابع گران قیمت بین بانکها بوجود آمد که همه می‌دانستند با توجه به شرایط اقتصادی کشور زمان آن محدود است و به پایان خواهد رسید، که در حال حاضر با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی و وضعیت مالی بانکها این روند به پایان خود رسیده است.
      وی با اشاره به تصمیمات جدیدی که در سیستم بانکی در مورد نرخ سودها گرفته شده، اظهار داشت: از آنجائیکه تصمیم گیری کلان اقتصاد کشور به سمت کاهش نرخ سود است، بنابراین یکی از مسائلی که موجب پایداری بانک در آینده خواهد شد حرکت در مسیر دستورات بانک مرکزی است، تا از مواجهه بانک با ریسک ناشی از نرخ‌های بالا کاسته شود.
      مدیرعامل بانک ایران زمین تجهیز منابع را از مهمترین مسائل بانک دانست و گفت: یکی از امور مهم بانک بحث تجهیز منابع است، که از روشهای تجهیز منابع وصول مطالبات جاری و غیرجاری می‌باشد که در این راستا بهداشت تشکیل پرونده اعتباری در اولویت امور قرار دارد.  
      هاشمی افزود: ما امانتدار مردم هستیم و مسئولیت داریم تا منابعی را که مردم نزد ما تودیع کرده‌اند را حفظ و صیانت و در مسیر صحیح یعنی تولید و اقتصاد کشور هدایت کنیم.
      ایشان کاهش هزینه‌ها و افزایش خدمات جدید را از عوامل موثر در سود‌آوری بانک عنوان کرد و سرعت در رسیدگی به درخواستهای مشتریان را از امور دیگری دانست که باید مدنظر کلیه پرسنل قرار بگیرد.
      وی در خصوص تاثیر شناخت و اهلیت مشتری در کاهش مطالبات معوق گفت: شناخت و بررسی وضعیت مشتری از مسائل مهمی است که اگر بصورت صحیح انجام شود از بسیاری از مطالبات معوق که موجب اتلاف وقت و ایجاد هزینه‌ در بانک می شود پیشگیری خواهد کرد.
      مدیرعامل همچنین از کلیه روسا خواست تا در خصوص تبلیغات، از فضاهای در دسترس بانک مانند ساختمان‌های موجود که دید تبلیغاتی مناسبی دارند استفاده بهینه کنند و پیشنهادات خود را در این خصوص برای اجرا ارائه دهند.

      هادی قدیمی معاون عملیات بانکی 
      در ادامه هادی قدیمی معاون عملیات بانکی سخنانی را در مورد مطالبات معوق ایراد نمود و از روسای شعب خواست مطالب عنوان شده در این همایش را بصورت کامل به پرسنل انتقال دهند تا نتیجه مورد نظر از این همایش حاصل شود.
      قدیمی با اشاره به دلایلی که موجب ورود تسهیلات پرداخت شده به سرفصل معوق و مشکوک الوصول شده است، گفت: یکی از دلایلی این امر عدم پیگیری توسط مسئولین شعب است. بنابراین روسای شعب باید علاوه بر جذب منابع در جهت وصول مطالبات معوق نیز اهتمام بورزند و برای رفع آن تلاش کنند.
      وی همچنین افزود: در شورای راهبردی بانک نیز کمیته‌ای جهت وصول مطالبات تشکیل شده که امیدواریم با تلاش همکاران به نتیجه لازم برسد.
      ایشان با تاکید بر انجام کار گروهی گفت: باید تفکرمان را تغییر دهیم، در برخی از شعب تحرکهای خوبی انجام شده و حرکت رو به رشد است که جای تقدیر و تشکر دارد. در بحث سوددهی تا جایی که می‌توانیم باید ترکیب منابع را به سمت منابع ارزان قیمت سوق دهیم که یکی از راههای آن افزایش کسب درآمدهای کارمزدی مانند ضمانتنامه‌ها است که درصورتیکه بازاریابی و تبلیغات مناسبی انجام شود منابع خوبی را می‌تواند جذب کند.
      محمدرضا ادبی معاون اعتبارات نیز مطالبی را در خصوص آئین نامه وصول مطالبات بیان و به تشریح آن پرداخت.
      این همایش با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، جمعی از معاونین، مدیران ارشد و کلیه روسای شعب استان تهران برگزار شد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر: